Translate

söndag 24 april 2016

Svammel om lydnads tävling o agility planer...

Ja då var vi snart framme i maj 2016. Det har gått fort. Denna måndaden har hänt en del. Annan påsk låg sista måndagen i mars. Då satte jag o chianti ett första pris för andra gången i lydnads klass 1
 På burlövs brukshunds klubb!!! Lyckan var enorm. Vi kom även på 3e plats på pris pallen. 

Vi träna vidare 14 dagar, sedan var det åter dags för en start. Denna gång i Eslöv! 

Vi satte även där ett första pris o där med vår tredje så vi fixade LP 1!!!


Snacka om lycka!!! För 1 1/2 år sedan hade vi vår debut. Som sluta med ett första pris o en andra placering på schappe specialen. Sedan har det inte gått något vidare. Men det blev liksom en vändning nu. 

Förra veckan åkte jag o bruna fluffis till Mullsjö, i Småland. Till kyrkekvarn närmare bestämt. Där vi stanna ons-fredag o träna ihop med ett härligt gäng för Jenny wibäck... Shit vilken instruktör o hur nyttigt det var. Vi var 7 st, som träna 15 min var. Två gånger på torsdagen och 2 gånger var på fredagen. Korta pass, sedan fick hunden sitta i bur o vila medans vi satt o titta på varandra. Lärde mig enormt mycket dessa dagar. 
Jag o chianti tränar ju för klass 2 nu. Har inte momenten klara för start. Men vi ska nog till hösten vara redo. 

Lilla vita fluff då?!
Jo hon har just löpt. Min lilla pärla. 

Hon är mer arbetsglad än vanligt nu. Var med förra v på kurs. O hej o hå vad hon jobbade. Mina deltagare har aldrig sett henne jobba så. Det bruka ju vara bruna fluff som jobbar annars. 

Tösen min har börjat med en hobby, som jag är jätte glad för. Agility, med chianti. De är ett bra team. De ska t om vara med o tävla i sommar. På Falsterbo veckan. Var där nere o reka idag. Testa vatten hindret som chianti flög över som inget. De två kan komma långt. 

Nä nu ska jag läsa lite lydnads böcker innan jag ska se på tv. Återkommer snart igen, ja jag har skrivit det innan. Men ska göra de nu. 

Tack o hej leverpastej 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar