Translate

fredag 1 februari 2013

Mindre bra...

Mår jag för tillfället! Men det är ju vardags mat för mig. Men inser ju att jag inte varit yr sedan innan op. Men idag kom det som ett brev på posten. Så jag har tagit det rätt lugnt idag. Var ute en runda med mina flickor på fm. Tog då med lite lyx godis (leverpastej) träna inkallnings övningar. Chias knapp körde igång på en gång. Hon kan ju det där. Dock är det så ibland att hon har lite knäck i öronen, typ kommer jag inte idag så kommer jag i morgon attityden. Men henne litar jag ju på. Smilla där i mot vet jag att hon kan bara få för sig att inte komma. Så vi träna lite under rundan. Släppte båda vid den görningen de älskar att busa på. De sprang ett rus. Sedan kom smilla direkt! Släppte inte kontakten med mig under en sekund ens. Inte ens nu på detta fält. Snacka om att man blev stolt. Min sötis!!!

Igår var jag med på Heidiehs ultra ljud. Heidieh är Chias dotter. Hon är parad med en hane som heter Max. En underbart fin och trevlig hane. De är parade innan, fick då 8 underbara valpar. Så pass fina och så otroligt trevliga mentalt så de parades igen. Igår fick vi se en massa foster blåsor i magen. Så visst är hon dräktig. De verka ligga trångt där inne. Så jag gissar på 10 valpar. Och en av dem väntar vi på. Är så pirrigt!!!! O vilken upplevelse sedan. Att som valp köpare få uppleva detta. Helt otroligt. Så tusen tack till dig! Du är en underbar uppfödare M! Du gör detta så seriöst. Är stolt över att först låna chia, sedan även få köpa valp. Inte nog med det så har du öppnat armarna för mig. Gjort att jag fått börja vara med på hund skolan. Så tack bossen;)

Apropå hund skolan! Vi var där på ett möte i veckan. Där M presentera förslaget på det nya sättet att jobba. Jisses vilken bra idé! Det kommer att bli grymt bra. Så igår testa vi det på våra kurser. O deltagarna var jätte nöjda o vill jobba vidare på det sättet. Härligt!!!!

Nä nu ska jag läsa någon sida i boken jag fick av mina vänner.

Tack o hej leverpastej








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar