Translate

måndag 30 september 2013

Ännu en gång säger jag....


Skärpning!!!! 

Förstår bara inte varför det ska vara så svårt att skriva i bloggen. För att det skulle vara brist på att det händer saker är inte sant.... Så jag kan inte förstå varför jag inte tar tag i det. Men ska göra ännu ett försök. Men lovar inget. 

Kan börja med att berätta att chianti har gjort debut på utställnings ringen. Den första skedde den 24/8 i Skurup. En liten inofficiell började vi då med. 
Där fick hon BIR valp ( bäst i ras) & HO (hederspris). 


Här är lightshaps helianthus chianti med mig och Sandra. 




Vackra chianti (bild tagen av Monica) 

Sedan slog vi på stort och åkte till Sofiero den 14/9, en betydligt större utställning. Där gick det inte så bra. Vi åkte ut direkt. Men fick bra kritik förutom att hon hade för mycket muskler o för hög svans. 

Den 21/9 åkte vi till en inofficiell utställning i Lund. Där ställde vi både chianti och Chia. Chianti fick HP & Chia fick BIR & HP. 


Även vår lilla Thindra ställde ut!! Hon ställde Chia i barn med hund. Detta gick hur bra som helst. Hon kom på första plats. 

Vackra Chia tar hem segern med duktiga thindra. 



 Nu i helgen den 29/9 var vi i veberöd. Där gick det jätte bra. Både Chia och chianti fick BIR och HP. Men åkte ut i gruppfinalerna. Även här ställde thindra barn med hund och hon vann första priset igen. 



Stolt tös med vackra Chia. 


Under denna tiden har jag även jobbat med att gå ner i vikt. Jag gick på flytande i omgångar. 

Den 23/9 gjorde jag en GBP gastric bypass operation. Innan jag skulle göra den så skulle jag gå ner 8 kg. Nu lyckades jag gå ner 11. 

Så måndagen den 23/9 skrevs jag in på aleris i Kristanstad. 




Drink i påse blev det en hel del. 

Jag var sist ut av 7 st op den dagen. Var jätte rädd att må illa när jag vakna. Men lyckades undkomma detta. Det kom en sådan attack senare på kvällen. Operationen gick bra och dagen efter åkte jag hem. Visst hade jag ont efter. Men var faktiskt pigg. Dock börjar tröttheten komma nu. 

Jag har gått ner 15 kg redan och mår bra. Hoppas att allt flyter på och att man får må bra. 

Nej nu har ni fått lite rapport och jag ska sova. Så jag säger godnatt. 


Tack och hej leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar