Translate

torsdag 28 november 2013

R.I.P

UFör ca två år sedan besluta jag o gubben oss för att tösen skulle få en hamster. Min vän hade då hamstrar. Så vi åkte dit och hon fick välja ut en jätte söt kille. Väl hemma så testades massor med namn. Det namnet alla kom överens om blev det som stora syster föreslog. Gilbert! Det namnet passade verkligen honom. Vi alla kelade o pyssla om denna kille som då var ca 7 mån. Vi fick honom väldigt tam. Han kunde vara i famnen o kela massor. Han var en av familjen. 

Men i lördags hände det jag har fasat för. Han låg död i sin bur är väldigt tacksam över att det var jag som hittade honom o inte tösen. Vi bädda åt honom i en låda och prata mycket om detta med döden. Tösen var givetvis jätte ledsen. 

 Här är söta Gilbert, gibbe.....

Men IOM att hon inte är så gammal så kände jag att jag ville fråga henne om hon ville ha en ny hamster. Det ville hon och det kändes som om hon ev kunde ta bortgången lättare. Så dagen efter åkte vi då till djur affären. Där valde hon ut en söt hane. De var tre bröder. En var tingad. Sandra tyckte synd om den sista, så hon köpte honom. Så det blev två söta gossar. 


Piff, tösens gosse



Puff, sandras gosse 


Piff o puff

De är ff lite skygga, men de ska nog kunna bli tama. Nu är det livat om natten igen, för de håller låda här hemma. 

Neop nog om det, återkommer i morgon om lite om hundarna mm. Men nu ska jag sova. 

Tack o hej leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar