Translate

lördag 17 november 2012

Energi...

Ja det är väl något jag önskar man hade. Kom iaf i väg i tid till stadsträningen. Smilla o jag tog tåget till. Som hon har vuxit mentalt. Minns från förra året då vi var på denna träning 2 gånger. Första gången var jätte jobbig minns jag. Kände igen mig på vissa idag. Man vill så gärna att hunden ska lyckas med övningarna. Men som jag själv gjorde, man fick någon inre stress. Såg idag de som kom men det "vanliga" belönings godiset, torr godis. Jag gav en tjej skina o mjukast. Märkte skillnaden direkt. Man måste ha sådant som hunden vill "jobba" för. Något riktigt gott. Det är ju inte den där vanliga vardags promenaden. Vi är mitt i centrala Lund. Mycket folk o liv o rörelser. Tåg som låter o massa ben o fötter överallt. Men i det stora hela så lyckades deltagarna mycket bra.

Efter det tog jag o smilla tåget hem. Lade fram filten igen o hon lade sig till rätta. Trygg som aldrig förr. Detta andra löpet har verkligen förändrat henne. Mycket lugnare o tryggare. Men hon har ju sin trygghet här hemma, mamma chia. Älskar verkligen dessa två hundar. Huvudet snurrar massor. Vet ju att min ev "dröm" hund ska tillverkas snart. Då med chia gener, då chia blir mormor. Vill så gärna ha den där bruna tiken. Men hur ska det gå?!?!?! 3 hundar.... 2 går bra, men en tredje att fostra, fodra, träna,rast o ta hand om. Jo visst lämna tillbaka chia!!! Men kan vi det?!?! Njaaaa det tror jag inte. Gubbi älskar denna hund, Lillfis o jag likaså. Så jag får fundera vidare. Kanske ska ha kvar chia här så får vi vänta o se. Flyttar vi till det där huset man vill så kan man ju ha tre på ett annat sätt. Men då behövs ju miljonerna igen. Ja ja vi får se.

Åter till rubriken... Energi! Har funderat på sådana energi bovar.. Visst är det jobbigt. Ska man välja bort dem helt el vad ska man göra?!?! Är på god väg, för man har ju nog med sitt liksom. Lägger inte så stor vikt på det bara.

Nä nu ska jag ha lördags mys.

Tack o hej leverpastej

Ps, bilden är taget på tåget från Lund. Visar hur bra filten är bra att ha med sig ds


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar