Translate

söndag 18 november 2012

Idag fick vi fint besök...

Ja vilken morgon!!! Vakna vid sju av att jag hörde "röster" i rummet bredvid.... Vad var nu detta, komma o väcka oss på detta sätt. Både jag o gubbi rusa upp. Stackars lillfis ligger alla 4 och kräker... Denna "Ulrik" kan han inte bara åka förbi utan stopp.....
Ja ha det var den morgonen! Vår kämpe höll på att kräka var 5-10 min i 2 1/2 timme. Så duktig är hon. Vi har ju vanan inne, så vi är ett bra team.
Så idag blev det ingen hundkurs. Lillfis ville ha mamma hemma, plus så tänkte jag om det var något smittsamt...

Efter när det inte kom mer så låg hon o var rätt matt i ca en timme. Men sedan var det som om det var bortblåst. Hur pigg som helst. Drack fanta, fick i sig lite salta pinnar o glass. Hon åt t om kyckling o ris på kvällen. Så frågan är om det inte var hennes berömda mage som strula. Vi är som sagt vana vid att det kan yttra sig så här. Men nu blir det att vara hemma 2 kräkfria dagar igen. Tänk om ALLA kunde göra så. Då hade man dragit ner på smittan rejält. Finns ju dem som lämnar sina barn trots att de kräkt samma dag.... Fy säger jag om detta..

Så dagen blev inte riktigt som den var tänkt. Både jag o gubbi var rätt trötta han drog igång att städa akvariet. Det behövdes verkligen. Vi städa även av golven.
I övrigt blev det mest film/tv tittande. Jo någon runda med hundarna förstås. Jätte trist väder. Grått, regn o kallt. Passa bra att vi under mörkret tänder massor med ljus. Lillfis sköter detta. Hon älskar att ha ljus tända. Måste köpa nya redan i morgon.

Meningen var att jag skulle på kurs i dag, ingen i morgon men en på tisdag. Men nu blir det ev både i morgon o på tisdag.

Nej nu ska jag kolla lite annat.

Tack o hej leverpastej

1 kommentar:

  1. Godmorgon kära vän! Hoppas Ulrik har lämnat ert hem nu... Kram

    SvaraRadera