Translate

måndag 5 maj 2014

Storegård

Idag hade vi avslutning på Bonizas Hundskola. Den höll vi på storegårds hundpark. 

Vi hade alla tre sötisar med. Chia var i full gång med att "jobba" med både mig o Sandra, men även husse o matte som var där. 

Vi körde agility och miljö banan mest. Så grymt duktig chianti är. Hon var lös hela tiden. Hon busa runt, så fort jag kallade kom hon, testa det jag bad henne om innan hon stack iväg igen. Otroligt nyttig social träning.  

Mormor Chia och chianti


Lilla fluffi smilla. 

Hade tänkt att lägga ett spår nu för att låta ligga tills senare. Men vet ju inte om det får ligga ifred. Får fundera lite till innan jag bestämmer mig. 

Det blev att jag lade ut ett spår med spårpinnar. Våga mig på en hel del vinklar. Hon satte det klock rent. 

Efter det lade Sandra ut en smäller i form av en strumpa som lukta henne. Sedan gick hon iväg. Släppte på chianti. Det var bara att följa henne. Huller om buller jobbade hon sig fram, upp över kullar sick sack hit o dit. Märkte dock att hon följde ett spår. Väl i slutet så lyckades hon ta bakhållet av något slag. Men gensköt målet där Sandra var gömd. Där blev det belöning med godis o massa boll lek. Tösen min gömde sig på vägen hem. Chianti tog även upp detta spår klockrent. Dock märktes de att hon var trött. Så ett hund möte gjorde att hon tappa fokus. Men på något sätt lyckades hon få upp spåret igen. Denna guld klimp. Vad jag än presenterar så visa hon arbets glädje. Är så stolt o imponerad av henne. 



Tack o hej leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar