Translate

måndag 5 maj 2014

Måndags träning

Jepp, då sitter man här och försöker koppla av. Blev ett tränings pass med Goa tösen. Dock gick det väl inte hundra bra idag. 

Platsliggningen- åt ankbajs...blääää. Går direkt och korregerar det. Men hon vill ju ner i backen en hel del. Men det är bara att traggla vidare. 

Linförheten- nja vissa stunder sitter det kanon bra. Men åter igen, dessa ankskitar. De är över hela planen grrrr. 

Inkallning- någon gång så la hon sig ner, gick efter mig. Satt kvar och kom som ett skott när jag kalla, så flög hon på mig eller sprang för långt bak. Men någon gång satt det klockrent. 

Ställande- funkar rätt bra med avstånds belöning. Då jag lägger bollen bakom oss. Dock vill hon gärna ta den innan vi börjar gå i fotposition. Men när hon stannar o jag kommer tillbaka så har jag börjat med att sätta henne på kommando. Gå in på fotposition innan hon får sin belöning. 

Läggande- faktiskt rätt klockren. Men är det något som ska finslipas så är det att hon ibland kan lägga sig lite snett. 

Apport- fokuserar på att få henne att hålla den länge o längre. Att hon biter på den får jag jobba bort sen. 

Hinder- avstånd före o efter verkar funka. Men hoppar på mig innan ingången. Idag putta jag ner henne två gånger. O det fick faktiskt resultat. Blev 2 kanon fina hopp, hela vägen. 

Så jag är mega nöjd, trots att det finns massor med att jobba. Men framåt går de. Har ju hänt en hel del. 


Busen på stranden. 


Bäste vännen min


Njuter i solen 


Energi för 20 hundar. 

Nä nu kallar sängen. 

Tack o hej leverpastej 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar