Translate

tisdag 16 juli 2013

Arbetsmyran, Chianti



Denna underbara valp, chianti. Vilket ös det är i henne. Hon testar allt, backar inte för något. Man riktigt ser hur det rycker i henne när hon lägger sig. Man ser att hon tänker "vad ska jag göra nu". 

Hon är mega lätt lärd, lyhörd och arbetsglad. Hon visar tecken på att vara mycket repetitions klok oxå. Sådant gillar jag starkt. 

Just nu håller jag på att träna ingångar. Både fot, work och mellan. Även "klossen", men den är lite svårare. Hon har en tendens att lägga sig på den, eller sitta. Det är ju inte riktigt det jag är ute efter. Så det tragglar vi. Det ska sitta. Märkte igår när jag var med på en kurs, bara för att träna att hon börja förstå att belöningen får man stående. Så någon gång lyckades hon stå kvar på klossen. Jag har de sista dagarna funderat lite på lydnad. Får dock se hur jag går vidare. Ska ställa ut henne både i augusti, september o oktober tänkte jag. Måste nog anmäla mig snart. 

Matvrak är hon oxå den lille fjanten. 

Typisk bild på henne. Så ligger hon ofta den busen


Här ligger hela ligan o tuggar ben

Tack o hej leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar